2011. június 16., csütörtök

JÚNIUS 16 – ORBÁNI JOGÁLLAM

EGYETEMISTÁKNAK SEMMIHEZ SINCS JOGUK!

Nem tarthatják meg a budapesti Corvinus Egyetem diákjai azt a csütörtöki rendezvényt, amelyen a felsőoktatási törvény ellen akartak tiltakozni - írja a Nol.hu. A lap szerint a szervezők már két hete egyeztettek az akkor még ötlet szintjén létező eseményről Mészáros Tamás rektorral, aki akkor még nem emelt kifogást ellene. Szerdán azonban a rektor a program túlpolitizáltságára és technikai gondokra hivatkozva azonban betiltotta a rendezvényt, erről e-mailben is értesítették a hallgatóságot. A levélben a lap szerint további különleges intézkedésekről is szó volt, így például hogy csütörtökön csakis a Corvinus hallgatói tartózkodhatnak az egyetem területén, este hatkor bezárják a Sóházat és a főépület déli bejáratát, hétkor a C épületet, este tízkor pedig a főépület északi kapuját is. Akkortól a benntartózkodási engedélyek sem lesznek érvényesek. Mészáros Tamás a törvény koncepciójának nyilvánosságra kerülésekor maga buzdította ellenállásra, önszerveződésre a hallgatókat az egyetem önállóságának megvédése érdekében. A rektor az Indexnek azt mondta, a rendezvény célja nem az eredeti elképzelésnek megfelelően alakult, és technikai problémák is voltak: kiderült, hogy a szervezők nem tudják kifizetni a rendezvény biztosításához szükséges személyzetet, és ezt az egyetem sem kívánta magára vállalni. (origo, részlet) Kép: a Marx Károly egyetem, ahol Marx hatalmas szobra az aulában (fenti képen) még mindig rányomja bélyegét az egyetem szellemi életére