2011. december 5., hétfő

DECEMBER 5 - AZ AMERIKAI ZSIDÓK BERÁGTAK IZRAELRE

Az AP jelentése az Izraelbe csalogató reklámkampányról
Az AP hírügynökség érdekes módon tálalta a zsidócsalogató izraeli reklámok témáját, amelyet tegnap idézett a HírTV egyik híre. Nem szó szerint, csak a lényegét idézzük az AP beszámolójának. Érdekesség még, hogy a cikkhez, szokásuktól eltérően most semmilyen képet nem mellékeltek. A hazai hírekben továbbra is elhallgatják ezt a témát és a HírTV is csak egyszer mondta be. Megjegyezzük, hogy a nyári izraeli sátoros munkás és alkalmazotti tüntetéseket is sokáig elhallgatták nálunk, a zsidók vezette tömegtájékoztatásban.

Kép: a kép csak illusztráció nem a témához kapcsolódik: Lépj be az amerikai hadseregbe és harcolj Izraelért
Az izrael miniszterelnök felfüggesztette azt a televíziós hirdetési kampányt, amely csábította Izraelbe az Észak-Amerika-i zsidókat. Ez azután történt, hogy a felhívás felfordulást okozott az amerikai zsidók között. A izraeli reklámok azt sugallták, hogy a gyerekek elveszítik az izraeli és a zsidó identitásukat, ha az Egyesült Államokban élnek és nem Izraelben. Ezzel elindult egy erős ellenzéki kampány az amerikai zsidók között, akik arra panaszkodtak, hogy ezek az izraeli reklámok az ő számukra megalázóak, hogy a zsidó identitást nekik magyarázzák meg Izraelből. Ez a kampány érzékenyen érintette az izraeli és az amerikai zsidók kapcsolatát és növekvő szakadék lett közöttük. Izrael léte erősen függ az amerikai zsidók politikai és pénzügyi támogatásától, de a két oldal gyakran hadilábon áll egymással politikai és vallási ügyekben is. Izrael ortodox rabbinátusa például nem mindig ismeri el a házasságokat, miközben a konzervatív és reformrabbik külföldön ezeket elismerik. Az amerikai zsidók jórészt politikailag liberálisak és gyakran kínos nekik az izraeli politika és a jogszabályok. Az egyik izraeli reklámban az látszik, hogy (Amit Amerikában terjesztettek, hogy kioktassák az amerikai zsidókat. A szerk.) az izraeli nagyszülők a hagyományos Hanuka gyertyatartó előtt ülnek, miközben beszél valaki az unokájával Skype-on. Amikor megkérdezi a gyermeket, hogy mi a neve annak az ünnepnek amit ők ünnepelnek, akkor azt mondja a gyerek, hogy "Christmas" (Karácsony!). Egy másik reklámban az van, hogy egy apa nem hallja, hogy a fia azt kéri, hogy "apa". És amikor megmoccan, felébred,  amikor meghallja, hogy "ABBA" – meséli a héber apa. A harmadik reklám azt mutatja, hogy egy izraeli nő van az Izraeli Emlékezés Napján, de  az ő nem-izraeli partnerére ez nem vonatkozik. Majd hozzáteszik a jelszót, hogy: "Ők Izraelben maradnak, de a gyerekek nem. Segíts nekik hazajönni." Az izraeli nagykövetséget Washingtonban és a konzulátusokat New Yorkban, Los Angelesben és San Franciscoban elárasztották a felháborodások és tüntetésekkel jelezték a sértődött amerikai zsidók, hogy nem kérnek ezekből a reklámokból. Az Észak-Amerika-i zsidó szövetség és az Anti-Defamation League (Rágalmazás Elleni Liga) és más zsidó csoportok elítélték ezeket a hirdetéseket. Abraham Foxman, az Anti-Defamation League igazgatója az úgynevezett hirdetésekről azt mondta, hogy "alkalmatlan, nyers és nehézkes." "Azt hiszem, ez sértő. Ezekből a tudatlanság jön ki. Az izraeliek többsége nem érti, hogyan működik az amerikai zsidó élet" - mondta az Associated Pressnek.